Meseria de stewardesă atrage fascinație și curiozitate. Însă, de cele mai multe ori, este învăluită de o mulțime de mituri și păreri greșite.
Dincolo de uniforma impecabilă și zâmbetul de la îmbarcare, se află ore de antrenament, responsabilități uriașe și multă muncă.
La Școala de Stewardese SHELL TEAM, vedem zilnic cum fetele (și băieții!) care visează la cer sunt nevoite să lupte cu prejudecățile.
Așa că am adunat cele mai frecvente 8 stereotipuri despre această meserie și ți le explic, ca să înțelegi ce înseamnă cu adevărat să parcurgi un training de stewardesă sau un curs cabin crew.
1. “Sunt doar chelnerițe în aer” – total greșit!
Să servești cafeaua e doar o mică parte din job. În realitate, însoțitorii de bord sunt primii responsabili cu siguranța pasagerilor, în orice situație de urgență.
Știai că? În timpul unui training de stewardesă, peste 60% din program este axat pe salvarea de vieți, nu pe servire?
La SHELL TEAM, viitorii însoțitori de bord sunt pregătiți în simulatoare de evacuare, în proceduri de incendiu, în acordarea primului ajutor și în gestionarea pasagerilor turbulenți.
Certificarea însoțitorului de zbor se obține doar dacă treci prin toate aceste provocări.
2. “Călătoresc gratis în toată lumea” – doar parțial adevărat
Da, zboară mult. Dar între escală de 10 ore și 12 ore de zbor cu diferență de fus orar, cât crezi că mai rămâne pentru vizitat orașul?
Conform Eurocontrol, doar 1 din 5 zboruri implică o escală mai lungă de 24h, în care stewardesele au timp real să exploreze.
Cursurile cabin crew din cadrul SHELL TEAM includ și tehnici de adaptare rapidă la jet lag, nutriție pentru echilibru în timpul zborurilor și strategii de recuperare eficientă.
3. “Au un iubit în fiecare țară” – mit demn de filme siropoase
Realitatea? Majoritatea celor care lucrează în aviație au relații stabile, familii, copii și probleme absolut normale.
Un studiu realizat în rândul a 1000 de însoțitori de bord a arătat că peste 70% sunt într-o relație stabilă, iar doar 5% au avut vreodată o relație cu un coleg pilot.
Pregătirea însoțitorului de bord înseamnă și echilibru emoțional – iar la Școala de Stewardese SHELL TEAM, punem accent și pe latura umană a acestei profesii.
4. “E doar distracție și glamour” – și multă, multă oboseală
Da, ai uniforme frumoase, selfie-uri în aeroport și zâmbete pe Instagram. Dar în spate sunt zeci de ore nedormite, stres, turbulențe, pasageri dificili și presiune constantă.
81% dintre însoțitorii de bord spun că epuizarea este cea mai grea parte a jobului, conform unui sondaj internațional realizat în 2023.
De aceea, trainingul de stewardesă include la SHELL TEAM module de gestionare a stresului, somn în condiții de zbor și strategii de reconectare mentală.
5. “Au o viață socială activă și mii de prieteni” – nu chiar
Programul haotic, fusurile orare și lipsa unei rutine fac ca viața socială să fie greu de întreținut.
Din feedback-ul cursanților noștri, peste 50% spun că și-au pierdut prietenii din afara aviației după primii 2 ani de zbor. Prieteniile din aviație – da, sunt reale, dar greu de păstrat constant.
Academia de stewardese SHELL TEAM încurajează comunitatea și susținerea între colegi, tocmai pentru a combate acest aspect.
6. “Nu mai poți dona organe după 3 ani de zbor” – fals în 90% din cazuri
Doar câteva țări (Japonia, Coreea de Sud) au anumite restricții pentru donarea de sânge sau celule stem în rândul personalului aeronautic.
În România, UE și majoritatea țărilor, nu există nicio interdicție privind donarea de organe pentru personalul navigant.
Cursurile cabin crew includ, la SHELL TEAM, sesiuni de informare medicală actualizată, în colaborare cu clinici avia specializate.
7. “Sunt expuși la radiații și se pot îmbolnăvi de cancer” – da, dar nu e o condamnare
E adevărat: altitudinea mare înseamnă expunere la radiații cosmice. Dar cu controale regulate și stil de viață sănătos, riscul este controlabil.
Un studiu Harvard arată că riscul de cancer de piele e cu 43% mai mare în rândul însoțitorilor de bord, însă doar în cazul expunerii pe termen lung fără protecție.
La Școala de Stewardese SHELL TEAM, pregătirea însoțitorului de bord include sfaturi despre prevenție, suplimente esențiale și igiena somnului.
8. “Îmbătrânești mai repede dacă zbori” – doar dacă nu te îngrijești
Deshidratarea, stresul și lipsa somnului lasă urme. Dar îngrijirea preventivă, hidratarea corectă și somnul calitativ pot face minuni.
70% dintre însoțitorii de bord care respectă un ritual zilnic de îngrijire nu prezintă semne accentuate de îmbătrânire prematură, conform unui studiu realizat de AirHealth Research Group.
Trainingul de stewardesă de la SHELL TEAM include chiar și un modul de „Beauty & Health in Flight” – pentru că frumusețea și sănătatea încep cu educație.
Întrebări frecvente
- Ce înseamnă un curs cabin crew complet?
La SHELL TEAM, un astfel de curs include teorie, practică în simulatoare reale, prim ajutor, proceduri de urgență și pregătire pentru interviu. - Ce obțin la finalul trainingului?
Certificare însoțitor de zbor recunoscută internațional, conform standardelor EASA. - Am nevoie de experiență în aviație?
Nu. Academia stewardese SHELL TEAM este concepută pentru începători motivați, fără experiență anterioară. - Cât durează pregătirea completă?
Între 6 și 8 săptămâni, în funcție de ritmul ales.
Vrei și tu să zbori?
Dacă ți-ai dorit vreodată să ai o carieră la înălțime, acum este momentul perfect!
La Școala de Stewardese SHELL TEAM, te așteaptă un program complet de training de stewardesă adaptate realităților actuale și o echipă de traineri dedicați.
Certificarea ca însoțitor de zbor îți deschide uși spre companii aeriene din întreaga lume. Iar noi te ghidăm pas cu pas.
Hai să începi cu încredere! Înscrie-te azi și transformă-ți visul în zbor.
Surse și referințe:
- “Flight Attendants: Occupational Outlook Handbook” – Bureau of Labor Statistics
- “We debunk the myths about flight attendants” – Flycademy – Academia Oficial de Vuelo
- “Flight attendant occupational nutrition and lifestyle factors…” – Nature
- “Cancer risks from cosmic radiation exposure in flight: A review” – PMC+1EHP Publishing+1
- “Are flight attendants happy?” – CareerExplorer